Uncanny Valley

Συνήθως σκεφτόμαστε τους ρομπότ ως μηχανές εργασίας, ως αποδοτικούς και ακριβείς εκτελεστές καθηκόντων. Στη γερμανική βιομηχανία, σπάνια μοιάζουν με ανθρώπους, για να αποφευχθούν συναισθηματικές ενοχλήσεις. Αντίθετα, στην Ασία, όπου τα ανθρωποειδή ρομπότ έχουν ήδη αναπτυχθεί για κάποιο διάστημα, για παράδειγμα για εργασίες φροντίδας ή ως σεξουαλικοί συντροφοι. Η εξωτερική ομοιότητα με τους ανθρώπους διευκολύνει την αποδοχή των μηχανών. Ωστόσο, αν η μηχανή είναι πολύ παρόμοια με έναν άνθρωπο, αρχίζουμε να νιώθουμε αποστροφή: τι είναι ανθρώπινο, τι είναι μηχανή; Οι ιαπωνικοί ερευνητές ρομποτικής αποκαλούν αυτήν την περίεργη ομοιότητα “uncanny valley”. Για το θεατρικό έργο του, ο Stefan Kaegi συνεργάζεται με έναν συγγραφέα και θεατρικό συγγραφέα για πρώτη φορά: Ο Thomas Melle επέτρεψε τη δημιουργία ενός ανθρωπόμορφου διπλού του. Αυτό το ανθρωπόμορφο παίρνει τη θέση του συγγραφέα και θέτει ερωτήσεις: τι σημαίνει για το πρωτότυπο όταν η αντιγραφή αναλαμβάνει τον έλεγχο; Το πρωτότυπο μαθαίνει καλύτερα τον εαυτό του μέσω του ηλεκτρονικού του διπλού; Ανταγωνίζονται ή βοηθούν ο ένας τον άλλον το αντίγραφο και το πρωτότυπο;

Concept, Text & Direction: Stefan Kaegi
Text / Body / Voice: Thomas Melle
Equipment: Evi Bauer
Animatronic: Chiscreatures Filmeffects GmbH
Manufacturing and Art Finish of the silicone head / coloration and hair: Tommy Opatz
(2023) Manufacturing and Art Finishing of the silicone head and coloring: Ina Chochol;
Hair punching: Susanna Lang;
Mounting-systems and rework animatronics: Jörg Steegmüller/Steegmüller Skulpturen
Dramaturgy: Martin Valdés-Staube
Video Design: Mikko Gaestel
Musik: Nicolas Neecke
Production management Rimini Protokoll / Touring: Monica Ferrari
Light Design / Touring: Robert Läßig, Martin Schwemin, Lisa Eßwein
Sound- and Video Design / Touring: Jaromir Zezula, Nikolas Neecke, Manuela Schininá

This play from Rimini Protokoll has originally been produced by the Münchner Kammerspiele, in coproduction with Berliner Festspiele – Immersion, donaufestival (Krems), Feodor Elutine (Moscow), FOG Triennale Milano Performing Arts (Milano), Temporada Alta – Festival de Tador de Catalunya (Girona), SPRING Utrecht
Performing rights: Rowohlt Theater Verlag, Reinbek bei Hamburg

Καλλιτέχνης:

Rimini Protokoll

Κατηγορία:

Performances

Date:

Category: