FRAGILITY

32 βίντεο / 32 καλλιτέχνιδες / 32 χώρες
Τα βίντεο που περιλαμβάνονται σε αυτή τη σύνθεση δημιουργήθηκαν για το FemLink-Art το 2006.

 

ME, X ? (2006) | Marta Are (AR)
Αυτό το βίντεο είναι ένας σχολιασμός για το πόσα έχουν γίνει, με κρυφή ή φανερή βία, και σε όλη την ιστορία, για να πλαισιώσουν τις γυναίκες στην «συνθήκη της ευθραυστότητας».

 

Thanks for my fragility (2006) | Maki Horino (JP)
Η οπτική ενός καλλιτέχνη-βίντεο αντιλαμβάνεται τη σχέση μεταξύ της σημασιολογικής γλώσσας και την τέχνη του βίντεο: «η εικόνα και ο ήχος και η φανταστική γλώσσα»: μία διάρκεια με την εικόνα της. Οι δύο εικόνες διαμορφώνουν μια σχετική αναπαράσταση με μια αντιληπτή ευθραυστότητα: αυτό είναι το σημείο όπου βρίσκεται ο καλλιτέχνης (βίντεο)…

 

Fragile (2006) | Anna Barseghian (AM)

 

(W) (2006) | Anne Penders (BE)
Όλα ηρεμούν (στο ενδιάμεσο)

 

BOMBS R US (2006) | C.M. Judge (US)
Το “Bombs R US” υποδηλώνει την ευθραυστότητα της ανθρώπινης ζωής, που γίνεται ακόμη πιο ευάλωτη από την πολιτισμικά αποδεκτή αντίληψη ότι η ανθρώπινη ζωή είναι αναλώσιμη. Αεροπλάνα γεμάτα με βόμβες πέφτουν σε γειτονιές γεμάτες παιδιά και τις οικογένειές τους. Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα.

 

Glimmering Light (one second in Paris) (2006) | Esperanza Collado (IE)
Το Glimmering Light αποτελείται από διαφορετικές ασπρόμαυρες στατικές εικόνες, όλες προέρχονται από την ίδια φωτογραφία που τραβήχτηκε στο Παρίσι. Υπάρχει κίνηση ωστόσο: αυτή προσφέρεται από το φως που εμφανίζεται στην αρχή κάθε αλλαγής στην οθόνη. Η ευθραυστότητα μπορεί να εμφανιστεί ακριβώς εκείνη τη στιγμή: η φωτεινή μεταμόρφωση, η αλλαγή στις ιδιότητες του φωτός. Εύθραυστες, ταλαντευόμενες στιγμές που τονίζονται από την αντίθεση μεταξύ μοναξιάς και θορύβου που δημιοργείται από τον ήχο και τις διαφορετικές καταστάσεις που δημιουργούν οι άνθρωποι σε αλληλεπίδραση με τους άλλους και την αρχιτεκτονική.

 

Among the cars (2006) | Marilena Preda Sanc (RO)
Το Among the cars είναι μια μεταφοριή οπτική τυο βίντεο σχετικά με την καθημερνή ζωή στην πόλη μας. Το βίντεο επικεντρώνεται σε ένα μαντάλα εικόνας της πόλης που περιλαμβάνει το σώμα μου, το οποίο προβάλλεται σε ένα έντονο φόντο από αυτοκίνητα.

 

And then, the total blank (2006) | Véronique Sapin (FR)
Όταν όλα γίνονται σκόνη.

 

Self Portrait (2006) | Alli Savolainen (FI)
Σχέδια αυτοπροσωπογραφίας τον Αύγουστο του 1998. Εκείνη την εποχή έμενα μόνη σε ένα σπίτι, σε ένα μικρό χωριό: το Maze, βόρεια της Νορβηγίας. Δεν μπορούσα να μιλήσω τη νορβηγική γλώσσα, δεν υπήρχαν πολλοί άνθρωποι στο χωριό εκείνη την εποχή. Δεν υπήρχαν μέρη να πας. Έξω υπήρχαν πολλά κουνούπια. Ένα μικρό κατάστημα για να αγοράσεις φαγητό. Σχετικά με τα σχέδια: Δεν είχα συνηθίσει ή εξασκηθεί στο να σχεδιάζω, τα σχέδια δεν είναι σωστά φτιαγμένα, αλλά προήλθαν από αυτή την ιδέα: πήρα την απόφαση να κάνω ένα σχέδιο κάθε πρωί, απλά για να έχω κάποια ρουτίνα στις ημέρες μου, ενώ έμενα στο χωριό – και δεν είχα τίποτα άλλο να κάνω, μόνο λίγα χαρτιά και στυλό και ένα άδειο σπίτι. Αυτό το βίντεο είναι μια απλή απεικόνιση του συναισθήματος – Αύγουστος του ’98.

Detached (2006) | Vicky Betsou (GR)
Μια γυναικεία φιγούρα περιστρέφεται σε μια επαναλαμβανόμενη, αυτοαναφορική πράξη, μέχρι την ξαφνική συνάντησή της με τον “Άλλο” (την αρσενική φιγούρα). Ακολουθούμε τη μετάβαση από το υποκείμενο (άτομο) στο πλήθος (συλλογικό σώμα).

 

The Third Child (2006) | Cathy Vogan (AU)
Πρόκειται για το παιδί του τρίτου κόσμου: μια σκηνή επαιτείας. Μια αλληλουχία πλάνου από το Α έως το Ω των “ισμών” και άλλες επιρροές λέξεων πέφτουν σε ένα ολοένα και πιο άδειο μπολ με τροφή.

 

Invisible (2006) | Daniela Kostova (BG)
Αυτά τα κοστούμια μου επιτρέπουν να διερευνήσω ζητήματα σιωπής και απουσίας, ένταξης και αποξένωσης σε διαφορετικά πολιτικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Αντλώντας από θεωρητικές έννοιες όπως η “υποτέλεια” και η “διπλή συνείδηση”, μέσα από αυτό το έργο εξερευνώ επίσης τον χώρο μεταξύ της αντικειμενικής και της υποκειμενικής οπτικής γωνίας.

 

Raid Line (2006) | Rokhshad Nourdeh (IR)
Περπατώντας στην επικίνδυνη γραμμή της ζωής. “Ως γυναίκα, αποφασίζω να περπατήσω στην “Κόκκινη” – “Επιδρομή” – “Γραμμή”!

 

Lightpainting (2006) | Antonella Bussanich (IT)
Σε μια φλεγόμενη κόκκινη οθόνη, μια σκοτεινή μορφή κουνιέται εμπρός, κάνει τη διαδρομή της και απλώνεται στο κάδρο. Το σκοτάδι καλύπτει τη φωτεινότητα, εμφανίζεται μόνο σε λίγα σημεία, εδώ και εκεί, σε μικροσκοπικούς ακανόνιστους δακτυλίους πυράκτωσης. Η ορατότητα εξαρτάται από την ασάφεια του άλλου σε απαραίτητη και αναπόσπαστη αλληλεξάρτηση. Η σκοτεινή φιγούρα χορεύει και στη συνέχεια γλιστρά πέρα από την οθόνη. Δεν έχουν περάσει παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα, βαθιά και ποιητικά. Αυτό το έργο βίντεο μεταφέρει το έργο της Antonella Bussanich σε άμορφες και διάχυτες παρουσίες, ένα παιχνίδι φωτός και σκιάς, εμφάνισης και μεταμόρφωσης, αφήνοντας τον θεατή να προβάλει το δικό του φαντασιακό.

 

In the teeth of opposition (2006) | Cagdas Kahriman (TR)
Ένας άνθρωπος μπροστά στην αυτοσυνειδησία του μεταξύ έλξης και απωθητικότητας.

 

Fragility (2006) | Maria Papacharalambous (CY)
Ένα οπτικό δοκίμιο για την εύθραυστη ισορροπία.

 

Mathilde (2006) | Sandra Kogut (BR)
Για τη Mathilde Lajta:  Ιανουάριος 1905 – Οκτώβριος 2005

 

Doppelganger (2006) | Kinga Araya (PL)
O τεχνολογικά δομημένος εαυτός προκαλεί τα όρια της ταυτοπροσωπίας, αμφισβητώντας την έννοια της προσωπικής και πολιτισμικής υβρικότητας. Η οπτική διαστρωμάτωση ενός κεφαλιού που στρέφεται συμπληρώνεται από μια ταυτόχρονη αφήγηση στα πολωνικά και τα αγγλικά. Δύο  Arayas μιλούν μεταξύ τους και εναντίον τους. Η φράση “Το αυτοπορτραίτο εξαντλεί τη σημασία του όταν διαγράφει τον εαυτό του” είναι το άκουσμα αλλά και το αντικείμενο όλου του βίντεο.

 

Tain (2006) | Evgenija Demnievska (RS)
“Tain” είναι η επικάλυψη επιφάνειας για καθρέφτες. Το ασημόχαρτο, “tain”, χωρίς την επικάλυψη του γυαλιού, καθιστά δυνατή την αντανάκλαση εικόνας. Μεταξύ των πραγματικών και των ανακλώμενων εικόνων βιώνουμε την ευθραυστότητα της κατάστασης, την ευθραυστότητα της πληροφορίας και την ευθραυστότητα της αντίληψής μας. Η ολότητα είναι φανταστική καθώς μπορούμε να βιώσουμε μόνο τα μέρη.

 

Tedi in white (2006) | Natasha Dimitrievska (MK)
Η ευθραυστότητα των κακών εμπειριών, των ιστοριών που μας πληγώνουν αλλά τις κρατάμε μέσα μας, ξεθωριάζουν αλλά ποτέ δεν εξαφανίζονται.

 

About me (2006) | Prilla Tania (ID)
Αυτό το βίντεο μιλά για τον τρόπο που η καλλιτέχνης ζει τη ζωή της. Βλέπει τη ζωή σαν ένα ευάλωτο μονοπάτι, επομένως πρέπει να είναι προσεκτική στα βήματά της, αν και γνωρίζει ότι ο δρόμος της θα τελειώσει κάποια μέρα. Περιγράφει αυτή τη σκέψη σε αυτό το βίντεο που την δείχνει να ξεφλουδίζει ένα μήλο.

 

Double Extension (2006) | Jacqueline Wachall and Klaudia Stoll (DE)
Τα χέρια είναι ένα από τα πιο εύκαμπτα και ευέλικτα μέρη, οι παλάμες είναι ένα από τα πιο εκφραστικά και τα δάχτυλα είναι ένα από τα πιο εύθραυστα και ευαίσθητα μέρη του σώματός μας. Αναφερόμαστε σε κάποιον που κινείται έντονα ως “μιλά με τα χέρια και τα πόδια”και αυτό δεν είναι τυχαίο. Το βίντεο δείχνει σιωπηλές, συνεχείς αλλαγές εικόνων τεσσάρων χεριών που φαίνεται να υπερβαίνουν ένα μόνο γυναικείο σώμα. Θα δείτε μια αλλαγή χορευτικής χορογραφίας αργής – αλλά ταυτόχρονα σημαντικής και περιγραφικής κίνησης μεταξύ διακοσμητικού και λειτουργίας του σώματος.

 

A Silent Earthquake (2006) | Nicoletta Stalder (CH)
Αν και αυτός ο σεισμός δεν μπορεί να μετατρέψει στερεές κατασκευές σε ευάλωτες στοίβες τούβλων, ταράζει τα θεμέλια του καλά εδραιωμένου τρόπου ζωής της καλλιτέχνιδας βαθιά.

 

Karma (2006) | Chantal du Pont (CA)
Από εικόνες βίντεο που λήφθηκαν μεταξύ 1999-2000, η Chantal du Pont επανεξετάζει ένα δύσκολο παρελθόν. Περιστρέφει μια λαμπερή μεταλλική σφαίρα προς την κατεύθυνση του μέλλοντος, το οποίο παίρνει στα χέρια της. Αναγνωρίζει τη βουδιστική έννοια του Κάρμα, συνώνυμο της ‘δράσης’, ως τη διαδικασία μεταμόρφωσης που είχε περάσει κατά τη διάρκεια της μάχης για τη ζωή της.

 

Refuge (2006) | Rachida Azdao (DZ)

Μια κουρτίνα δείχνει έναν μακρύ διάδρομο.

Ένα μικρό φως αποκαλύπτει γραμμές, σχήματα, γραφικά ενός αόριστου χώρου.

Ένα μικρό φως που μας οδηγεί προς έναν άγγελο

Είμαστε μέσα στον καθεδρικό της ιερής καρδιάς!

Το ηχητικό κομμάτι είναι μια ηχογράφηση θρησκευτικού και ιερού τραγουδιού από περιοχή της Kabylia.

Η αλληλοεπικάλυψη αυτών των δύο στοιχείων δίνει σχήμα στον πλούτο του αλγερινού πολιτισμού.

Πράγματι, οι δύο θρησκείες συναντώνται όπως οι αραβικές και οι βερβερικές γλώσσες που βρίσκονται στα ιερά τραγούδια.

Αυτός ο πλούτος είναι εκείνος της ιστορίας και της μνήμης που απουσιάζουν.

Εκείνος που δείχνει σκιές όπου το φως δεν εισβάλλει.

Αυτός που  κάνει να ακούω γέλια όταν δεν ακούγεται καμία  ηχώ.

Η ευθραυστότητα το εγω  ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν .

Αυτό που με απομακρύνει από το μονοπάτι που οδηγεί σε αυτούς*

Το να είσαι μια καλλιτέχνης, μια αλγερινή γυναίκα….

Ίσως είμαι το όνειρο μιας απο αυτες

Και μέχρι τότε, μια ματια, πίσω από τις εικόνες που δημιουργούνται, από την αφήγηση εκείνων που έχουν δώσει ζωή σε αυτό το θαύμα!

Εδώ! Χθες!

Κρεμασμένο στον αέρα

Όπως εσυ, τίποτα δεν είχε αλλάξει!

Εδώ! Σήμερα!

Θάβουμε ένα φίλο

Δεν τον ξέρουμε

Ωστόσο, όλοι είναι εκεί

Δεν τον βλέπουμε

Ωστόσο, όλοι κλαίνε για την απουσία του

Εδώ δεν θα είμαι ποτέ πια μόνη!

Η  ηχώ του χθες δεν είναι μακριά

Τα τραγούδια των παλιών ξανακουμπούν

Στις μαυρισμένες πέτρες από τις στάχτες

Στο βλέμμα που ρωτάει το παρόν

Αυτό το παρόν, εκείνου στη  φυλακή, το καταφύγιό μου

*Αυτοί, είναι η γιαγιά μου, η προγιαγιά μου και όλοι εσείς.

 

Chili Greetings from Palestina (2006) | Claudia Aravena (CL)
Μέρος ενός ευρύτερου έργου με τίτλο “ Palestina Project”, το “Greetings from Palestina” ασχολείται με την κινητικότητα των πολιτισμικών ταυτοτήτων, ή με ζητήματα διαπολιτισμικής αλληλεπίδρασης. Το “Greetings from Palestina” (καρτ ποστάλ αριθ. 3) βασίζεται στη δυναμική των σουβενίρ και των καρτ ποστάλ, η οποία φέρεται σε μια επισφαλή κατάσταση και τελικά γίνεται παρωδία. Σε αυτήν την περίπτωση επιχειρείται να αναδειχθεί ένα από τα κλισέ που κρύβονται πίσω από την εικόνα της αραβικής γυναίκας ως μια γοητευτική και εξωτική γυναίκα.

 

Beautiful Boy (2006) | Dalia Al Kury (JO)
Κινηματογραφώντας το κρεβάτι μου, προσπάθησα να απεικονίσω μια εσωτερική σχέση ανάμεσα σε μένα και τον αγαπημένο μου Άνταμ, που χάθηκε από την υψηλότερη μορφή ευθραυστότητας: τον απροσδόκητο θάνατο. Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε, αλλά ακόμα και σήμερα δεν μπορώ να πιστέψω ότι ακόμα αναπνέω.

Floating Time (2006) | Yun Aiyoun (KR)

 

Melancolia (2006) | Anna Malagrida (ES)

 

Images of a Film Festival (2006) | Petra Bauer (SE)
Πρόκειται για μια ταινία μικρού μήκους για τη σχέση μεταξύ της παραγωγής εικόνων και της κατασκευής της αλήθειας (ή μάλλον της ευθραυστότητας της αλήθειας).

 

Bird flue (2006) | Sandra Sterle (HR)
Η βιντεοσκόπηση μιας γυναίκας που αδειάζει ένα μαξιλάρι γεμάτο πούπουλα είναι επεξεργασμένο αντίστροφα. Αυτό το βίντεο παίζει με την ιδέα της μαγείας στην καθημερινότητα, τον κύκλο της ασθένειας (θάνατος) και της υγείας (ζωή) στη φύση.

 

The Tragedy of a Swing and a Chair (2006) | Nirveda Alleck (MU)

 

 

 

 

 

 

 

 

Επιμέλεια:

Veronique Sapin

Καλλιτέχνης:

FemLink-Art Collective

Κατηγορία:

Special Screenings

Date:

Category:

Tags: