Data, Bodies, Space

Το πρόγραμμα Data, Bodies, Space παρουσιάζει έναν συναρπαστικό συνδυασμό διαφορετικών πρακτικών της τέχνης του animation, το οποίο εξετάζει τα “σφάλματα” της κατάστασης ψηφιοποίηση-εικονικότητα-πραγματικότητα. Τα επιλεγμένα έργα μεταβαίνουν γρήγορα προς ένα μέλλον που είναι συνάμα συναρπαστικό και τρομακτικό. Στο “The Needlecast Rhapsody” γινόμαστε μάρτυρες μιας τεχνολογίας που μπορεί να μεταφορτώνει ανθρώπους σε μακρινές τοποθεσίες του γαλαξία. Το “Moirai-Thread of Life” αναπαριστά ένα ταξίδι σε διαφορετικές κοσμικές διαστάσεις και αγγίζει την κβαντική φυσική για να εξηγήσει τις έννοιες της μοίρας. Το “Posthuman Hospital” και το “My Mind As/Is Your Memory, My Body As/Is Your Substance” μας μεταφέρουν σε ένα εφιαλτικό μετα-ανθρώπινο δυστοπικό μέλλον, ενώ το “Rehousing Technosphere” δίνει μια πιο ελπιδοφόρα ματιά σε μια νέα πλανητική οικολογία σε ένα μέλλον περισσότερο από ανθρώπινο, στο οποίο το ψηφιακό είναι πανταχού παρόν αλλά και εφοδιασμένο με απτικές και αισθητηριακές ιδιότητες. Το “La Limite est une facade” περιγράφει ένα μαγευτικό ταξίδι ρευστότητας και μεταμόρφωσης με μια ποιητική προσέγγιση, ενώ το “CIRCVS MAXIMVS” και το “Interchange” παρουσιάζουν μια χιουμοριστική προσέγγιση σε εικονικούς, υπολογιστικά δομημένους κόσμους και της σχέσης τους με τον “πραγματικό” κόσμο, αναδεικνύοντας τις εμπλοκές της εξουσίας και του ελέγχου.

The Needlecast Rhapsody (2022) | Jonathan Armour (IE) | 06:00 min
Δανεισμένο από το Altered Carbon, το Needle Casting είναι μια τεχνολογία του μέλλοντος που επιτρέπει το ανέβασμα και την αποστολή δεδομένων σε μακρινές τοποθεσίες του γαλαξία, μεταδίδοντας τα δεδομένα με ταχύτητες που υπερβαίνουν κατά πολύ την ταχύτητα του φωτός. Σε συνεργασία με τον Wendyl Harris, το The Needlecast Rhapsody είναι μια φανταστική οπτικοποίηση του τρόπου με τον οποίο θα μπορούσε να συμβεί το ανέβασμα της ανθρώπινης μορφής. Το ηχοτοπίο είναι το Cestoda από το άλμπουμ Nondestructive Examination του jjjacob. Όλα τα δικαιώματα ανήκουν στον jjjacob.

 

Moirai – Thread of Life (2022) | Ina Conradi (US/SG) & Mark Chavez (US) | 06:00 min
Τι ειναι η κβαντομηχανική και πώς μπορούμε να την εξηγήσουμε? Οι Μοίρες προσπαθούν να περιγράψουν κβαντικά φινόμενα χρησιμοποιώντας νοτιοανατολικό ασιατικό σχεδιασμό.

The Posthuman Hospital (2022) | Junha Kim (KR) | 07:00 min
Το “The Posthuman Hospital” είναι ένα πειραματικό animation για ένα φανταστικό νοσοκομείο που παρουσιάζει τα ιατρικά αρχεία των μετα-ανθρώπινων ασθενών του.

My Mind As/Is Your Memory, My Body As/Is Your Substance (2023) | Jieyuan Huang (CN/AT/DE) | 03:00 min
Το My Mind As/Is Your Memory, My Body As/Is Your Substance είναι ένα έργο νέων μέσων που εξερευνά τη σχέση μεταξύ ανθρωποειδών ρομπότ και ανθρώπων στο πλαίσιο μιας μετα-ανθρώπινης έρημης ζώνης. Μέσω της χρήσης CGI, ο καλλιτέχνης δημιουργεί οπτικά πλούσιες ακολουθίες που ενσωματώνουν θέματα και ενδείξεις για να προκαλέσουν ερωτήματα σχετικά με τη δημιουργία και τη ζωή των ρομπότ, την εμφάνιση των ρομπότ σε σχέση με τους ανθρώπους και την πολιτική που συνδέεται με το θάνατο ενός εξ αυτών. Ο καλλιτέχνης εξετάζει τη διχοτομική ιεραρχία μεταξύ ρομπότ και ανθρώπου, η οποία ήταν διαδεδομένη στις πρώτες ημέρες της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά έκτοτε έχει καταρριφθεί από τη λογοτεχνία και την τέχνη. Η πνευματική νοημοσύνη των ρομπότ έχει ανέλθει σε υψηλότερο επίπεδο, και η έκρηξη της ανάπτυξης του υλικού έχει αναβαθμίσει ραγδαία τη διάπλαση τους. Ωστόσο, παραμένει μια έμφυτη ετερογένεια μεταξύ ανθρώπων και ρομπότ λόγω του διαχωρισμού του φυσικού από το μηχανικό και του διαδικαστικού από το ψυχολογικό.

Rehousing Technosphere (2022) | Wang & Söderström (SE) | 06:00 min
Αυτή η εικονική ταινία κινουμένων σχεδίων λαμβάνει χώρα στη Γη σε ένα απόμακρο μέλλον. Παιχνιδίζοντας με τον τόνο και τη δομή ενός ντοκιμαντέρ για την φύση, προσφέρει ματιές στο πώς οι μορφές ζωής προσαρμόζονται σε μια νέα πλανητική οικολογία. Η Γη ήταν η πατρίδα της ανθρωπότητας για περίπου διακόσιες χιλιάδες χρόνια – ένα κομμάτι της γεωλογικής χρονικής κλίμακας. Ωστόσο, σε αυτό το σύντομο διάστημα κατοίκησης, το αποτύπωμά μας ήταν τόσο μεγάλο, τόσο αισθητό, που κάποιοι τώρα περιγράφουν το πληγωμένο στρώμα των ανθρωπογενών δομών και συστημάτων ως την “τεχνόσφαιρα”. Αυτή είναι μια γρήγορα εξελισσόμενη “στρώση” νεο-γεωλογικής περιόδου, που αντίθετα με τη βιόσφαιρα, είναι σχετικά ελλειμματική στην ανακύκλωση των δικών της υλικών. Αυτή η ταινία μας οδηγεί σε έναν κόσμο ερήμο, μαλακό και πολύχρωμο. Νέα είδη εκμεταλλεύονται ένα υποβαθμισμένο στρώμα του φλοιού του πλανήτη, σκάβοντας, αναζητώντας τρφή και σχεδιάζοντας νέες κατοικίες. Αυτό που είναι τοξικό για ένα είδος αποτελεί τέλειο βιότοπο για ένα άλλο. Ανάμεσα στα απομεινάρια της Ανθρωπόκαινου εποχής, η ζωή συνεχίζεται.

 

La Limite est une facade (2023) | Dorian Rigal Minuit (FR) | 07:00 min
Τέσσερα αρχιτεκτονικά αρχέτυπα της περιοχής του Παρισιού ψηφιοποιούνται και παρουσιάζονται ως αρχαιολογικά αντικείμενα σε ένα μουσείο. Είναι απλά γύψινα αντικείμενα χωρίς χρώμα, απογυμνωμένα από την αστική τους φύση. Όμως μια μέρα η ζωή τους αλλάζει ριζικά, μεταμορφώνονται σε οργανικά και μαλακά αντικείμενα, μέχρι να συμπιεστούν στο έπακρο. Στη συνέχεια, σιγά-σιγά, σε φανταστικούς κόσμους, όλα τα αρχέτυπα στην αρχική του μορφής, μέχρι να αποκτήσούν ξανά το ίδιο δέρμα και χρώμα.

CIRCVS MAXIMVS (2022) | Maxime Chudeau (FR) | 03:00 min
Μια προσομοιωμένη πόλη ζει ολόκληρη σε πλήρη άγνοια της κατάστασής της, μέχρι που ο δημιουργός της εμφανίζεται ξαφνικά…

Interchange (2022) | Ryotaro Sato (JP) | 08:00 min
Αυτή η ταινία δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας υπάρχοντα τρισδιάστατα μοντέλα, που ονομάζονται “Assets”. Τα “Assets” είναι δεδομένα υλικού που διανέμονται στο Διαδίκτυο και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα για παραγωγές ψηφιακών εικόνων, όπως παιχνίδια και βίντεο. Κατέβασα ένα μεγάλο όγκο δεδομένων από αυτά τα στοιχεία και τα τοποθέτησα σε μια σκηνή. Τα δεδομένα που μπορούν να αναπαραχθούν απεριόριστα γίνονται πλήθος, σαρώνοντας τα πάντα. Κατέγραψα το μοντέλο ενός στρατιώτη που βρισκόταν εκεί. Βιντεοσκόπησα τους στρατιώτες να μεταμορφώνονται μέσα στη μάζα των δεδομένων, απεικονίζοντας το Διαδίκτυο ως ένα σύγχρονο πεδίο μάχης.

Καλλιτέχνης:

Ars Electronica Animation Festival

Κατηγορία:

Festivals of the World

Date: